Mitopoetik
Şair Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu
Mitat Durmuş
Manas Yayıncılık, 2010, s.160, Elazığ
Destanlarımızı nazma çekerek destanlaşan şair Niyazi
Yıldırım Gençosmanoğlu üzerine yapılan bu çalışmada; şairin
hayatı, eserleri ve şiirlerinin tematik bakımdan incelemesi
yapılmıştır.
Bu çalışmanın en önemli yanı, “Destan Şairi Niyazi Yıldırım
Gençosmanoğlu” üzerine 1994’te yapılan ilk çalışma
olmasıdır. Prof. Dr. İnci Enginün’ün Cumhuriyet Dönemi Türk
Şiiri isimli makalesinde dile getirdiği şu acı itirafı
Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu açısından da dikkatle okumak
gerekir. “Cumhuriyet dönemi şiirini tasnife çalışırken henüz
çok yakınınızda olan ve zamanın tasfiyesine uğramamış
şairleri gruplandırmakta güçlük çekiyoruz. Çeşitli zevk ve
dünya görüşlerinin, çok geniş çevrelerce okunmasalar da,
ısrarla şair diye tanıtmaya çalıştıkları şahısların sayısı
çoktur. Daha önceki devirlerin, eş dost tarafından
düzenlenen antolojilerine girmeyi başaran şairlerini, zaman
nasıl tasfiye ettiyse, Cumhuriyet dönemi şairleri arasında
yer alanların birçoğu da aynı akıbete uğrayacaktır. Bu
günlerden ileriye belki on, on beş şair kalacaktır.” (Türk
Dili Dergisi, Türk Şiiri Özel Sayısı IV, S.481-482,
Ocak-Şubat 1992, s.565-566)
Edebiyat tarihlerimizde ve antolojilerimizde çeşitli
edebiyat dışı sebeplerden dolayı adına yer verilmeyen Niyazi
Yıldırım Gençosmanoğlu, milli duyarlılığa ihtiyaç duyulan
her dönemde kendisinden bahsettirecektir. Mitopoetik Şair
Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu isimli eser, Gençosmanoğlu’nun
edebiyat tarihimizde yerini almasını sağlayacak olması
açısından da son derece önemlidir.
Çalışmanın ön sözünde yazar Mitat Durmuş, eserin bir lisan
tezi olduğuna vurgu yapmış olmakla birlikte, bu çalışma
lisans tezi sınırlarını aşan bir nitelik taşımaktadır. Bu
açıdan, lisans tezi çalışmalarında biyografik çalışma yapan
tüm araştırmacılara salık verilebilir.